bada?

bada, anyone? så jävla underbart härligt varmt.. kl 6 på kvällen! Oscar ska hänka men han är hos sin farmor och dricker kaffe... haha

anyway, för lite personal och för mycket gäster ledde till att matilda fick jobba över 1,25 h, livet är hårt. Och inte nog med olagligt lång arbetsdag fick jag inte äta förrens halv 3 när ajg började 8 (!) och så plockar alla fram sina rosa anteckningsböcker och skriver upp det då vaah?!

på jobbet när man inte har så mycket lunchgäster och laxbeställnignar i huvudet så räknar man.. iaf jag. När jag väl tänker på det verkar det lite besynerligt att jag vet att det får plats 11 brickor på en diskvagn, och på varje diskställ går det 20 brickor, på en gul diskvagn får det plats 18 tallrikar eller 27 assietter på en blå får det plats 30 glas, 31 om man knör. sen vet jag också att det går 21 hackade salladstomater  i en kantin eller 5 gurkor. det är 11 lock i salladsbordet och till en hink sallad går det 12 huvuden. sju slevar rhode islandsås räcker för att fylla upp en bunke, den stora burken med smörgåsgurka får man dela upp på två stora bunkar och konservburken med paprika ryms i två små, 25 kilo morötter rymt i den stora hinken, tar 17 minuter att skala och när man river dom får man tömma maskinen  ggr och det blir 3 små kantiner, mitt rekord på att öppna en konservburk med majs är 4,45 sek och idag har alla gäster tillsammans ätit 2kg smör.

jag är fortfarande varm, nån som vill med och bada?

Kommentarer
Postat av: Finn

hahaha tjockisar =)

2009-02-21 @ 21:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0