igen

nu kände jag att jag behövde skriva något som utökade arkivet lite. varför inte ett utdrag ur ett tidigare blogginlägg som vi inte, om vi håller livet kärt, bör nämna mer om:

"För just nu handlar allt om ett kärt och beprövat serbiskt husmorsknep mot förkylning och halsont, som jah erhöll av min käre kollega Simon. Det utförrs på följande sätt: bryn socker (japp, dedär asvarma som man alltid bränner sig på när man ska baka pepparkakshus) häll i 2 dl mjölj. Drick och var glad. Enligt Simon smakar det skit men ska göra susen mot den onda halsen.


Men det blir senare för nu ska jag borsta håret och hoja in till stan och träffa den ultimata trion, klackgänget NAH (Nazila, Anna och Helena ofc (off cource, (gillar parenteser i parenteser))) sen möter Måns mig i stan och vi cyklar hem till "öa" igen. Allt för nu


Nej just det Måns har skaffat blogg nu också (mdah.blogg.se, jävla härmapa) så nu kan han aaaaaldrig mer reta mig för detta , hehe"
som den uppmärksamma observerade att jag återigen hackar på måns oförmåga att stanna till sina principer. jag funderar på att låta det vara ett genomgående tema i denna blogg, kanske veckans tema. men nej inte ens jag är så långsint.

JAG skulle tidigare idag sätta på min alldeles lagom deppiga håkan hellström skiva, för sent för edelweiss, som passade då det regnade och jag skulle diska. DÅ jag upptäckte en skiva i vårt alltför outnyttjade skivskåp. KENT - ISOLA låg där alldeles orörd och ensam, nej inte ensam mamma och pappa äger nog tillsammans närmare 300 skivor, men iaf så skulle jag tro att det är ett arv från min avlidna morbror (R.I.P. Christer)
ser man på tänkte jag och ställde den i min egen futtiga samling på knappt 40 exemplar.

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0