morötter

okej, here's the deal. jag älskar inte mitt jobb. Det finns tillfällen jag gillar mer och det finns tillfällen jag gillar mindre. när någon frågar:
-Matilda skalar du morötter?
tillhör det kategorin jag nämnde senast.

det finns inget, INGET som är mer monotont än att skala morötter, inget! okej en morot går bra, två också. men jag ska göra mitt allra bästa för dig som icke storköksanställd, upplyst och förstående om hur stor mängd morötter det är jag snackar om.
duvet en påse morötter som du köper på ica, alternativt coop. Vanligtvis innehåller den 1kg. och tänk vad jobbigt att skala HELA den påsen på samma gång. jag ska tala om för dig att den senaste veckan har jag inte skalat en sån påse, inte två och inte tio utan sjuttiofem, 75 sånna jävla påsar. låt och uppskatta att det är ca 23 morötter/påse. med enkel matematik förstår man snart att jag har skalat etttusensjuhundratjugofem jävla morötter.

och inte nog med att jag har fått skala dem, jag har ju fått riva fanskapen också!

Kommentarer
Postat av: Fiaah

Hoppas du får en trevlig kväll=).

2008-07-11 @ 20:59:32
URL: http://ffiaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0